Tuesday, June 19, 2012

Review :: Hanya Aku Cinta Kau Seorang

hi semua... selamat pagi... semalam ain berpeluang untuk pergi ke Malam PraTonton Filem Hanya Aku Cinta Kau Seorang (H.A.C.K.S) yang mana merupakan filem ke 61 terbitan Metrowealth (MIG)

Untuk pengetahuan korang filem ini merupakan arahan kedua Saudara Ahmad Rusli Khadri ( atau lebih di kenali dengan nama Ollynn) selepas Filem X yang mana masih di tayangkan dan korang sila lah terjah panggung berdekatan... Pada yang terlepas baca review Filem X sila klik SINI....

Jom layan Trailer Filem H.A.C.K.S dulu okey...




Sinopsis
mengisahkan seorang wanita yang bernama Murni (lakonan Nuremy Ramli) yang sedang dalam kembara mencari "soulmate". Murni dipaksa olek kawan baiknya, Mukhlis (Aeril Zafrel) dan Stacy (lakonan Mon Ryanti) untuk mencari teman lelaki di dalam sebuah laman sesawang "meet Soulmate". Walaupun Murni tidak mempercayai lelaki yang dikenali di dalam internet namun kerana paksaan dia menurut.

Murni sebenarnya menyukai Mukhlis, sahabat sehidup sematinya tetapi kecewa kerana dia menyangka Mukhlis homoseksual yang sedang bercinta dengan Ayim (Helmy Moin). Dengan galakan dari Mukhlis dan Stacy, Murni akhirnya menemui seorang lelaki bernama Iqwal (lakonan Fezrul Khan). Murni menyenangi Iqwal, namun satu insiden telah menyebabkan Murni tersalah anggap yang Iqwal juga seorang homoseksual. Murni merasa sangat kecewa dan berputus asa terhadap lelaki, apatah lagi apabila dia mengetahui tentang kecurangan Felix (lakonan Kamal Faridz), yakni suami kepada Stacy.

Zizi (Lakonan Shima Anuar), adik kepada Iqwal bersungguh-sungguh menjejaki Murni untuk menjelaskan perkara yang sebenarnya kerana dia mengetahui yang abangnya telah jatuh cinta pada Murni. Ketika inilah Ayim pula tampil dan menjelaskan pada Murni yang Mukhlis sebenarnya bukan songsang seperti yang disangkakan oleh Murni selama ini. Mukhlis amat mencintai Murni namun dia tak mahu berterus terang kerana dia takut akan kehilangan Murni.

Murni tersepit dalam dua persimpangan kerana dia sendiri sudah mula sukakan Iqwal. Apakah Murni akan memilih Iqwal? Ataupun Mukhlis yang telah la bersama? Saksikan Kisah Hanya Aku Cinta Kau Seorang untuk mengetahui kesudahannya. Sila terjah panggung yang berdekatan pada 21 Jun 2012.

H.A.C.K.S memaparkan kisah seorang wanita yang tidak mempercayai cinta kerana sering dikecewakan oleh lelaki dan cinta yang wujud diantara sahabat sehidup semati yang dipendam dek kerana menyangka sahabat baiknya itu homoseksual. Cinta Platonik adalah jalinan kasih sayang diantara lelaki dan perempuan tanpa sebarang tarikan seksual.

Pendapat ain :-
  • Jalan cerita yang menarik dan lain dari filem2 yang lain
  • Membuatkan penonton yang berhati tisu menangis (hihihi ni mmg betul ada member ain nangis semlm... maafkan ain yer kak)
  • sangat sedih masa part... ala korang tgk gambar di bwh ni k 
  • kalau bintang pulak ain kasi 4.5/5 bintang....
  • lakonan mantop Mon Ryanti, Aeril Zafrel, Nuremy Ramli.... best kot...
  • perkataan yang asyik sahabat tu cakap ialah "senget" .... diorang mcm suweet ar... tapi tu lah kan... ala... korang tengok sendiri k.,... ain tak nak citer lebih2....
  • Cinta Platonik? kalau korang nak faham harus la tengok filem nie... pada yang dah faham bagus ler... tp ain tengok cerita ni baru betul2 faham....

p/s review ain ni cuma pendapat ain.... nnti korang kate ain review ntah ape2 plak kan? so pendek kata korang harus terjah sendiri.... rasakan sendiri.... tengok sendiri dan ape yang penting masing2 punya pendapat masing2.... check it out....  hik2 guna ayat ala2 Yana Yassin... korang leh ler terjah blog beliau... 




1 org yang baik hati komen: