.

Wednesday, May 15, 2013

Kebaikan Jus Epal

============
Kebaikan Jus Epal
============

✿ 1. Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung

Jus epal menghalang pembentukan kolesterol udalam saluran darah dan arteri anda. Tahap kolesterol tinggi dan plak dalam arteri adalah salah satu punca utama penyakit jantung. Dengan meminum jus epal, anda mengurangkan risiko penyakit jantung.

✿ 2. Membantu Penghadaman lebih baik

Jus epal (terutama yg mentah ) membantu untuk membersihkan hati dan buah pinggang daripada toksin berbahaya. Hasilnya, anda mempunyai sistem yang lebih bersih .

✿ 3. Mengurangkan Berat Badan

Kolesterol dan kalori adalah dua punca utama berat badan tambahan. Jus epal adalah pada asasnya bebas kalori dan lemak malah ia melindungi anda daripada kolesterol.

✿ 4. Sumber Tenaga Yang Baik

Jus epal penuh dengan vitamin yang berbeza - A, C, E, K, B1, B2, B6 dan Folat, jadi ia adalah sumber terbaik tenaga. Kandunganya yang hebat dapat memulihkan tenaga anda selepas senaman fizikal.

✿ 5. Mengurangkan risiko Demensia

Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa jus epal mengurangkan risiko demensia apabila kita tua dan berumur. Jus epal melambatkan penuaan otak dan membantu untuk memastikan ia tajam untuk masa yang lebih lama.

✿ 6. Baik Untuk Kesihatan Mata

Jus epal mengandungi vitamin A yang baik untuk mata anda. Vitamin A membantu anda untuk melindungi mata anda dari penyakit mata dan mengekalkan penglihatan anda tajam.

0 org yang baik hati komen:

Post a Comment