.

Tuesday, June 5, 2012

Review IPod Touch



1. Budget untuk gadget hanyalah maximum RM 900, jadi memang sedia maklum, PSP 3006 pun dlm rm 700++, begitu juga ipodtouch rm 700++.

2. Aku perlukan WiFi sebab hidup kat kota ini rasa tak lengkap kalo takda ability untuk access WiFi. Kalau kat opis, jangan cakap la, berpuluh WiFi dari tingkat 1 ke tingkat 11. Lagi kalo lepak mamak bistro/pekanlama/duitbintang/shopping kompleks, boleh main tenet. yang paling best, kalau pergi rumah orang seperti rumah sewa bent, takda la boring sangat.

3. Keinginan untuk mendapatkan access WiFi ataupun senang kata, tenet didorong oleh kebergantungan yang melampau pada social networking, aka FB dan YM. tak dapat tidak... Jadi, PSP ada WiFi tapi keupayaannya diragui, WiFi Ipodtouch plak, tiptop...

4. Games. Kalau pasal game, rasanya PSP menang sebab boleh main game pirates, dan tak payah cakap lagi la, asal ada nama PS, memang tiptop la bab game ni. tp bila difikirkan, aku sebenarnya bukan gamers, apa yg aku perlukan hanyalah games yang simple2, boleh buat hilang bosan. Ipodtouch juga ada games, yang free memang cukup bagi aku, yang berbayar plak, mesti lagi best. Graphic Ipodtouch not bad...

5. Accelerometer. Ini memang takda pada PSP. Ape kejadahnya accelerometer? Senang cerita, kalau main games macam kereta, just pegang Ipodtouch seperti memegang steering, dan gerakkan ipodtouch ke kiri atau ke kanan untuk membelok. Damn cool!

6. Boleh install application selain dari games, macam apps tuk lifestyle, utility, dll. yang penting, apps "Six Packs Apps" tetap menjadi pilihan (<.<).

7. Ipodtouch hanya ada satu button je, yang lain, sume on touch. Tak tau nak cakap macam mana, cuma scrolling effect memang tiptop.

8. Boleh simpan video, gambar dan dengar lagu. yang ni rasanya PSP pun boleh buat kot.

9. Niat nak beli iphone untuk semua features yang aku sebutkan td, tapi mahal sangat la plak. So Ipodtouch pun ok la, lagipun aku dah ada phone hehe.

10. Racun. yang ni aku tak pasti sape tapi memang ada terasa gak la diri ini kena racun Ipodtouch nie. terima kasih yer...


p/s : abis ain asyik google pasal IPod Touch ari nie... sengal ar.... cepat la dapat ea....

2 org yang baik hati komen: