Sunday, October 28, 2012

Review Filem Budak Pailang

Rabu baru lepas ni ain sekali lagi berpeluang untuk ke Malam Pratonton Filem Budak Pailang yang di adakan di tempat biasa lah... TGV Sunway Piramid....

Sebelum ape2 jom baca Sinopsis Filem Budak Pailang...

Budak Pailang, sebuah filem aksi remaja yang memaparkan realiti kehidupan remaja-remaja yang nakal selepas tamat persekolahan dan memilih untuk menjadi gangster. Filem ini mengisahkan kehidupan seorang remaja yang bernama BADRUL (Aeril Zafrel) yang merupakan seorang samseng, nakal, dan suka membuli. Dia dan rakan-rakanya Achoi (Epy Raja Lawak), Awang (Zalif Sidek) , Dani ( Arien Yunus) dan Wandi (Man Rahman).

Mangsa yang paling mereka suka kenakan adalah RODI (Niezam Zaidi) yang lurus dan lemah. Namun, Rodi yang sudah tidak tahan dibuli telah mengupah sekumpulan gangster untuk memukul Badrul dan rakan-rakanya.

Pada suatu hari Badrul telah menyelamatkan seorang gadis iaitu SHE (Wawa Zainal) daripada digangu oleh sekumpulan samseng jalanan. Disebabkan kejadia tersebut, Badrul mengalami kecederaan dan di situlah bermulanya perkenalan antara Badrul dan She. Sikap Badrul berbeza apabila berada di rumah yang hanya mendiamkan diri dan membiarkan apa sahaja yang dibebelkan oleh maknya. ESAH ( Maimon Mutalib) tanpa sebarang reaksi. Akibat sudah tidak tahan hidup dalam kemiskinan, Badrul mula melibatkan diri dalam dunia kongsi gelap dan menjadi anak buah kepada ALEX (Zul Handy Black), seorang tokan dadah yang berpengaruh besar.

Kehidupan Badrul mulai berubah menjadi mewah dan senang lenang. Sehinggalah Badrul ditangkap dan dimasukkan kedalam sekolah juvana.

Apakah yang akan terjadi kepada Badrul dan rakanya? Dapatkah Badrul kembali bersama She dan meninggalkan kehidupannya sebagai BUDAK PAILANG? Semuanya akan terjawab dalam filem aksi terhebat ini.

- PUKUL AKU SAMPAI MATI -

Untuk pengetahuan korang filem ini merupakan filem yang ke 68 terbitan Metrowealth (MIG) dan juga merupakan percubaan pertama Pengarah Hashim Rejab yang sangat sinonim dengan filem ber Genre Romantik dan Komedi dan drama... Ape pun kita harus bagi tepukan yang gemuruh kepada encik pengarah yang mana ain rasa Filem ini sangat-sangat menarik.... 

Sangat banyak aksi-aksi yang tak dijangka dan tambah membuatkan ain kagum bila Pengarah tidak memakai teknik Double Body.... Maknyanya setiap aksi yang ade dalam filem ini telah di lakonkan sendiri oleh pelakon-pelakon itu sendiri.... Untuk pengetahuan korang jugak filem ni menelan belanja 1.8 Juta (maaf jika silap info)... Banyak tenaga stunt man yang di pakai dalam filem ini yang mana membuatkan filem ini kelihatan sangat-sangat superb.... Kalau korang nak tau jugak, Filem ini memakai hampir 70 orang stunt man.... 

Lakonan Aeril Zafril, Wawa Zainal, Niezam Zaidi dan lain-lain sangat menjadi.... tapi watak Zalif Sidek comel sangat lah.... Alahai.....

Dan untuk korang yang dah tak sabar nak tengok filem ni... Boleh lah terjah panggung yang berdekatan 1 November, 2012 ni.... Ape yang pasti filem ini memang sangat-sangat di luar jangkaan.... 

Disini ain sertakan beberape gambar yang merupakan antara babak yang terdapat dalam Filem Budak Pailang yang ain kira sangat menarik












Jom layan trailer filem Budak Pailang




p/s : review filem ini berdasarkan pendapat ain sahaja... Setiap orang punye pendapat masing2.... sekian harap maklum....

0 org yang baik hati komen:

Post a Comment