Saturday, October 13, 2012

Review Aku Terima Nikahnya

Hari Isnin yang baru ni ain berkesempatan untuk ke Majlis Pra Tonton Filem Aku Terima Nikahnya... Yang mana ain rasa filem ini merupakan filem yang paling di tunggu-tunggu oleh kesemua pencinta Filem Melayu.... Trailernya sudah cukup untuk buat kita tak sabar-sabar nak tengok..... betul tak? okey jom baca sinopsis dan seterusnya komen dari ain yang bukan hebat sangat pun... tapi boleh la kan.... woooowwooooo puji diri sendiri tak leh blah kan?




Sinopsis Filem Aku Terima Nikahnya



Sebuah kisah cinta tragis di antara Johan (Adi Putra) dan Arlisa (Nora Danish) yang berhadapan dengan dugaan dalam hidup mereka. Johan dan arlisa baru sahaja selamat diijabkabul dan seperti pasangan lain, mereka melalui bulan2 yang indah dalam hidup mereka. Namun, tragedi yang tidak disangka-sangka menimpa Johan, Johan yang kemalangan disahkan mengalami SELECTIVE AMNESIA yang mana dia ingat semua perkara hanya sehingga Johan berusia 31 tahun yang mana dua tahun sebelum dia mengenali Arlisa.


Johan yang langsung tidak mengingati Arlisa bertindak menjauhkan diri daripada isterinya sendiri. Namun Arlisa tidak pernah putus asa berusaha supaya Johan mengingati dirinya semula. Pertemuan Johan dengan Suriya (Mon Ryanti), kawan baik Arlisa menyebabkan Arlisa cemburu. Johan lebih mesra bergaul dengan Suriya berbanding dirinya, isteri kepada Johan


Sehinggalah satu hari Arlisa terserempak dengan Suriya dan johan dalam keadaan yang mencurigakan. Arlisa mula berasa penat untuk mengejar Johan yang tidak pernah menghargai dirinya


Adakah Arlisa akan mengalah dan melangkah pergi???? Adakah Johan akan mengingati semuanya kembali?? Semuanya akan terjawab dalam Filem Cinta Tragis ini, "AKU TERIMA NIKAHNYA"


Pelakon Filem Aku Terima Nikahnya

Adi Putra, Nora Danish,Mon Ryanti, Alex Yanz, Kamal Faridz dan ramai lagi

Pendapat Ain
  • Kesabaran Arlisa dalam Filem ni sangat mengujakan.... Hebat giler dugaan bila suami sendiri tak kenal kita dan tak pedulikan kita.... Yang geram tu Johan boleh plak ingat mak bapak dia... aduiiiiiiiiiii
  • Cerita ni memang memberi seribu pengajaran kepada kita... 
  • pujian harus di beri kepada pengarah muda yang di beri tugas mengarah filem nie.... yang mana ini merupakan filem pertama beliau.... BIG CLAP...
  • Bukan mudah nak menampakkan romantik di dalam filem Melayu kan?? Lain lah cerita oputih cium2 jadi la romantik kan.... memang terbuai lah tengok adegan romantik d amor tuh..
  • ape pun check it out ya...


p/s maaf entry selalu lambat kerana kesihatan yang tidak mengizinkan....




7 org yang baik hati komen:

  1. Replies
    1. hihi... nora mmg cute sentiasa kan... hikhik...

      Delete
  2. Mmg nmpak tabah shguh nora tu.. Klu la ros yg kna, mau nangis ari2 jer.. Nak tgk tp duk dlm pntang.. Huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup... kalau ain mayb same la mcm ros... hikhik

      Delete
  3. sy ade link kan entry preview ni di ~Sinar CintaKu~! tq ^^

    http://sinarcintaku.blogspot.com/2012/10/pratonton-aku-terima-nikahnya.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal dikk

      aduhhh akak dah plan nak tgk dgn mamber
      tapi bila fikirkan anak2 dan suami
      jadi x jadi .. x cakap layie ngan hubby tapi dah rasa susah hati ekeke
      soo next plan koot .. hubby x suke tgk wayang sbb tu ajak kawan ekke ;))

      Delete
    2. salam k.ieda... salam kenal... tq tau sbb follow blog ain yg tak seberape...

      filem nie harus tgk tau....

      Delete