Tuesday, May 15, 2012

Preview Man Sewel Datang KL

Jom layan trailer nih dulu....



Syukur sangat2 sebab berpeluang untuk bersama blogger2 hebat untuk sama2 menjayakan malam preview filem Man Sewel Datang KL.... sebelum kita bercerita panjang lebar... sila baca sinopsis filem nie dulu.





MAN SEWEL DATANG KL Osman/Man...pemuda yang berperwatakan gila-gila datang ke Kuala Lumpur berbekalkan wang yang diberikan ibunya Maimon hasil peninggalan harta arwah bapanya. Di Kuala Lumpur, Man tinggal bersama rakan sekampungnya, Salim. Salim banyak mempengaruhi Man tentang kehidupan di ibu kota. Menerusi Salim juga, Man berkenalan dengan Nadia, seorang bekas model. Sekian lama berkenalan, Man tenggelam dalam jerat cinta Nadia, segala kemahuan Nadia diturutkan dan dia sanggup berhabis wang ringgit memenuhi kehidupan Nadia yang serba mewah itu. Bagaimanapun Man akhirnya menyedari sesuatu yang tidak kena apabila Nadia meminta wang sebanyak RM250,000 untuk dijadikan modal perniagaan. Dalam masa yang sama, Man tidak lagi mendapat bantuan kewangan dari ibunya di kampung menyebabkan beliau terpaksa berdikari untuk meneruskan kehidupan di Kuala Lumpur. Man yang sebelum ini tidak pernah melakukan apa-apa kerja terpaksa memikirkan cara untuk menampung perbelanjaan kehidupannya di ibu kota. Bermacam-macam pekerjaan dilakukan Man, sehinggakan Man sanggup mengeluarkan modal berniaga ayam. Namun malangnya dia ditipu. Man kemudian pulang ke kampung untuk menemui ibunya dan kekasih hatinya Siti Khadijah yang telah lama ditinggalkan. Malangnya Siti Khadijah telah menjadi milik orang kerana Man memungkiri janji cinta mereka dahulu. Sekembalinya Man ke Kuala Lumpur, Man mengenali seorang gadis, Salbiah yang menjadi mangsa ragut. Mereka berdua menjadi sahabat yang saling membantu. Suatu hari Man terserempak dengan Leman, orang kampungnya yang mengusahakan kedai makan di Kuala Lumpur. Leman menasihati Man agar berwaspada dengan Salim kerana dikhuatiri Salim terbabit dalam kegiatan jenayah. Man kemudiannya menyedari Salim dan Nadia sememangnya terbabit dalam kegiatan jenayah. Man juga sedar dia sebenarnya terjerat dalam perangkap cinta Nadia angkara Salim. Hasil bantuan Leman dan Pak Din, seorang tukang urut tradisional yang pernah menjadi mangsa Salim, kegiatan jenayah Salim dan Nadia akhirnya berjaya ditumpaskan pihak polis. Hubungan Man dan Salbiah pula makin erat dan mesra sehingga membuahkan bibit-bibit cinta. Man semakin matang dan tidak lagi bersikap gila-gila. Cintanya kini hanya pada Salbiah. 

Komen dari hati saya

Cerita ini membuatkan satu panggung ketawa terbahak2 tetapi jalan ceritanya agak ringan dan pada ain diorang memang sangat berani kerana menampilakn pelakon utamanya Shuib. Nampaknya diorang pertaruhkan bakat Shuib dan bukannya popularity artis tersebut. Dan cerita ni shooting seminggu lepas Shuib & SIti Sarah kawen.. So inai d jari punuh kot... kat situ mcm lawak sket la... kalau tak der inai mesti lebih sweet jgk.... ape pun percubaan yang baik dan di akhir cerita seakan macam cerita itu cepat sangat nak di tamatkan... apa pun sile terjah panggung dan nilai sendiri...

Ain cuma kasi 3/5 bintang jer....



1 org yang baik hati komen:

  1. Nasib masih ada bintang


    #Citer sini habis sini lah ek. :))

    ReplyDelete